Förra året lyckades Rage Against the Machine bli listetta till julen i England. Bandet vann därmed över Idolprogrammet X Factor och dess potentiella vinnare. Allt genom en lömsk kampanj på Facebook.
Nu är det många lustigkurrar som vill göra samma sak, och Iron Maiden är ett av banden som lyfts fram – mycket för att hylla brittiska soldater (därför är det ”The Trooper” som gäller). Och inte bara till jul, utan också till Remembrance day i november, och till bandets 30-årsdag som var i februari i år.
Se kampanjer här, här och här. Och här. Den sistnämnda misslyckades dock. Vi får se om övriga kan ge nåt.
Relaterade länkar: Hufvis och Toronto.
Ickerelaterade länkar: Expressen, den här lilla pinsamheten och Expressen igen.
Etiketter: Bruce Dickinson, Facebook, Iron Maiden, kampanj, Steve Harris, The Trooper, Volbeat
19 september, 2010 kl. 06:10 |
[…] skriver bloggarna om Iron MaidenIron Maiden-fans siktar på en julettaIron Maiden – The Final Frontier Låttexten till The Final Frontier av Iron Maiden:Bleeding you […]
9 december, 2010 kl. 13:52 |
[…] Bara metals rubrik Iron Maiden fans siktar på en juletta kan ni läsa om fler julkampanjer. Och här: […]