Premiär för filmen Pearl Jam Twenty överallt utom i Sverige

När jag var litet tafatt, menlöst barn brukade jag säga till min mor att ”alla har” ditten och datten utom jag, för att sänka oddsen till chansen att verkligen få det jag ville ha, så som converse som var så poppigt populära när jag gick på mellanstadiet (detta var på den tiden Mötley Crüe var ett hett band).

Nu känner jag så igen. Alla städer och länder i Europa, i hela världen, ska visa Cameron Crowes dokumentär Pearl Jam Twenty idag. Till och med Spijkenisse, Tallinn och Nora. Men inte Sverige. Ingen distributör har tagit sig an filmen, och folkrörelsen Folkets Hus och Parker väljer idag oftare att satsa på livespelningar (så som Big 4 förra sommaren).

Å andra sidan, det går att köpa dvd:n tämligen snart, och SVT kan säkert få för sig att visa filmen. Och den kanske är helt värdelös. Fast det sistnämnda tror jag inte på. Converse klarade man sig dock utan på åttiotalet.

MER OM DETTA: Guardian inför Englandspremiären, Canada.com (efter världspremiären på Toronto filmfestival)

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Premiär för filmen Pearl Jam Twenty överallt utom i Sverige”

  1. sam Says:

    Oj vad jag håller med dig. Det här var på nåt sätt droppen. Jag måste läna det här landet-

Lämna en kommentar