Urskog sprider sporer – och du vill ha

Bra spor!

1abdc2fc40-skivasvart_edited1

När Bara Metal var uppe i Mjölby hos Vanhelgd och Mattias Frisk visade han mig en skiss till ett mäktigt omslag. Det föreställde en älg med mänskliga händer. Och med en människas döskalle i de där stora labbarna.

Nu har den där skissen blivit omslag officiellt, till Urskogs första singel Sprider sporer, som också innehåller ylaren Ur skogen. Båda låtarna är mysiga och kräver absolut dina fulla uppmärksamhet. Att bandet dessutom satsa på ett så snyggt omslag till en liten singel tyder på stil och finess.

Urskog är ett enmansprojekt från Lappland signerat Anders Persson. Han har gjort pölsa på all hård musik han lyssnat på sedan han hörde Judas Priest för första gången som sexåring.

Urskog om framtiden:

– Jag planerar att spela in en EP med en 6-7 spår med dessa två inräknade, men heltidsjobb och barn nummer två på ingående gör att jag inte vet när jag får tid att göra det. Förhoppningsvis får jag ut den i början på nästa år.

 

Lämna en kommentar