Klassiskt ockult omslag målas om för nyutgåva

Hmmm.

178697

Jag vet inte vad jag ska tycka om själva handlingen, men jag vet vad jag tycker om dessa omslag – båda är blockbusters och leder till intresse för musiken.

Men är det okej att göra om ett omslag, särskilt ett så grymt omslag som originalet? Jag vet inte. Och varför gör man det, när det första omslaget är så pass snyggt som det är? Jag vet inte det heller. Kanske kan det vara för att bandet Nocturnal Grave har bytt skivbolag sedan 2007? Originalet gavs ut av Nuclear War Now. Nyutgåvan ges ut av Season of Mist.

Originalet (ovan i rött) målades av vitryssen Andrei Bouzikov. Nyutgåvan (nedan), som bygger på samma idé, är skapad av Paolo Girardi. Och båda är fantastiska!

22490162_10155789685659808_722269958455917672_n

 

Kommentera

