Tombs driver igenom den stora förstörelsen på nytt album

Mike Hills i Tombs be like:

Om du har följt Tombs, vet du förmodligen att du kan förvänta dig det oväntade, och jag strävar alltid efter att presentera ett komplett utbud av känslor på allt som bär bandets namn. Detta ett mycket mörkt och introvert album som gräver ned sig i tankar om dödlighet, oändlighet och kosmiska mysterier.

Så låter det i alla fall i pressreleasen. Brooklyn-baserade Tombs har precis släppt nytt album och det hyllas av recensenterna. Lyssna på Cold och November Wolves, så kanske du hyllar det också. Tyvärr har jag själv svårt för den osäkra och ganska kassa rensången, men älskar gitarrerna.

.

3 svar to “Tombs driver igenom den stora förstörelsen på nytt album”

  1. Pontus Says:

    Oj det här måste jag lyssna på. Älskade Savage gold. Just gitarrerna var grymma då med. Första låten här var grym.

  2. Bara metal Says:

    Ja, Cold är bra. November Wolves också, men jag har svårt för rensången,som dessutom känns svajig emellanåt. Men jag ske definitivt lyssna igenom det flera gånger. Kanske vänjer man sig (vilket jag inte gjorde med ett annat NYC-band, nämligen Black Anvil – där var rensången för mycket i vägen och allt för ogenomtänkt).

  3. Svarta Dagar Says:

    Årets kalkon

Kommentera

