Blood Incantation trollar med blod – och kommer till Köpenhamn

Bom. Som i att missa.

Det är den där tiden på året när man sakta upptäcker att man faktiskt missade en hel del bra album till den där Årsbästalistan. Blood Incantation spelar dödsmetal som låter murky, men som också får mig att tänka på unga Morbid Angel. Och jag gillar det.

Jag vet för övrigt inte särskilt mycket mer om bandet än vad Metal Archives skriver (jo, det verkar skriva snöiga låttexter om kemi och rymden), men jag vet detta:

Fredag den 17 marts allierer amerikanske Blood Incantation sig med britiske Cruciamentum og lokale Taphos til forårets hårdeste dødsmetalfest.

Den spelningen är i Pumpehuset i Köpenhamn, och jag är definitivt där, särskilt som jag missade Cruciamentum sist de gästade Köpenhamn, då på grund av att orkanvarning på Öresundsbron. Detta paket kommer dock inte till Sverige – men till Island. Av detta drar jag en enda slutsats: Sverige är, tyvärr, är ett ganska ointressant land att spela i.

2 svar to “Blood Incantation trollar med blod – och kommer till Köpenhamn”

  1. galacticmutilator Says:

    Grymt bra skiva. Och ja, väldigt trist att Sverige blivit så ointressant att lira i. Man undrar ju varför det blivit så.

  2. Pontus Says:

    Aaarrrgggghhhhh! Skittrist att de inte kommer till Sverige (hels Stockholm). Cruciamentum hade varit skitkul att se. Men även Blood Incantation, som har en grym logga”. Får planera en tripp till hemstaden Hbg för att ha nära till. 🙂

Kommentera

