Pagandom gör comeback – släpper singel

Tillbaka till thrashtiden… och tillbaka.

3914_photo

År 1988, eller om det var 1989, såg jag thrasharna Pagandom live i Kortedala och blev gladeligen knäckt över hur otroligt bra bandet var. Två år senare spelade de på Valvet i Göteborg inför en tiodubbelt så stor publik och jag var med då också (minns dock mest hur sångaren sa ”fuck off” eller om det var ”äh håll käften” till publiken mellan låtarna). Några år senare var de splittrade, men hann ge ut ett album på ett bolag i Tyskland. Eller på två tyska bolag?

Nu är bandet tillbaka. Det har varit på gång ett tag, och nu är förstasingeln här. Ni kan höra Bridges Burn, som till en början osar amerikansk thrash och sedan låter Gothenburg sound a la In Flames, generationen efter Pagandom.

Mina favoritlåtar med bandet förblir spår 1 och 3 på Hear Your Naked Skin Say Ashes to Ashes-demon men så är jag också nostalgiskadad. Fast om jag skriver så, så måste jag väl ändå poängtera att den här comebacken är fantastiskt rolig, och jag ser fram emot mer musik.

Bandbilden ovan innehåller Anders Björler, som jag tror inte längre ingår i Pagandom. Martin Meyerman ska ha ersatt honom. Stötta Pagandom genom att gilla bandet på deras facebooksida.

2 svar to “Pagandom gör comeback – släpper singel”

  1. martinholmstrom272015499 Says:

    Kul! Var det inte ”äh dra åt helvete!” han sa mellan låtarna? De var absolut ett band man trodde skulle slå igenom.

  2. Bara metal Says:

    Jo! Så var det. Väl?

Kommentera

