Indien har ett dödsmetalband – och det är svinbra

Globalt fenomen.

Banner image - 3(1)

Third Sovereign gav ut sitt debutalbum Destined to Suffer 2007. Sedan dess har bandet mest gjort annat gissar jag. Jag har inte ens tänkt på det, för jag hade ingen aning om att bandet ens existerade förrän häromdagen. Min koll på indiska band är nämligen icke-existerande. Jag råkade få höra om Third Sovereign för första gången genom ett tips i en undanskymd kommentar på Youtube för bara två veckor sedan.

Nu har bandet släppt sin uppföljare, döpt till Perversion swallowing sanity, och det låter otroligt bra! Rått, bångstyrigt och aggressivt. Detta måste ni ge en chans, om så bara för att kunna skryta om att ni har stenkoll på indiska metalscenens största namn just nu.

2 svar to “Indien har ett dödsmetalband – och det är svinbra”

  1. Chief Rebel Angel Says:

    Coolt. Annars brukar jag slänga mig med Brood Of Hatred från Tunisien när jag vill vara obskyr. Gillar deras ”Skinless Agony” riktigt skarpt

Kommentera

