Så här ser Abbaths setlist ut

Abbath!

image

Det tog sin tid, men dagarna innan Abbaths spelning i Köpenhamn hann jag äntligen lyssna på nya självbetitlade albumet. Och shit vad mysig musik. Jag blev faktiskt förbluffad över hur mycket jag gillade det, och hur lättsmält det var.

En av anledningarna till det senare kanske är att det låter Kiss om musiken, och främst Lick it up. Inte minst Ocean of wounds som satte sig bäst. En låt som bandet dock inte valde att spela.

Eftersom jag stod längst fram fick jag med mig sestlisten efter spelningen som en fin skalp. En gång fan, alltid fan.

Kommentera

