What metal band … – fyll i fortsättningen och Bara Metal säger vem du är

Poser eller elit?

GoogleWhatMetalBandGoogles autofill är en ganska rolig uppfinning. Den ger dig en hint av vad andra människor söker på. Detta är alltså inte mina sökningar, utan toppsökningar (gissar jag). Utifrån dessa kan man som elitist, en sån som jag alltså, döma ut eller hylla folks sökningar när det kommer till den oavslutade frågan ”What metal band…”.

Vi kör dem i tur och ordning: En sökning kan antingen vara rätt eller fel, elit eller poser. Som allt annat här i livet.

• What metal band are you? – Ni vet de där quizzen på Facebook? Vilken seriefigur är du? Vilken historik karaktär? Somliga gillar dem. Jag avstår dem. Den här sökningen är poser.

• What metal band should I listen to? – Bra fråga! Kolla in Bara Metal för svar – bloggen pulicerar sin årslista för 2015 när som helst. Eller kolla in Metal Sucks årslistor som just nu är aktuella. Där får du bra tips. Den här sökningen är elit.

• What metal band describes you? best – Poser! Se ovan.

• What metal band are you quiz – Poser! Se ovan ovan.

• What metal bands are satanic? – Alltså. Vem söker på en sån sak? Spelar det någon roll? Och framgår inte det av texterna? Detta måste vara en fråga för USA allena. Antingen för att ”satanic metal bands are cool” eller tvärtom – högerreligiösa googlare som vill veta för att kunna fördöma, eller kontrollera sina barns iTunelistor. Beyond poser.

• What metal band was Skrillex in? – Ehhhh. Vem? Är? Det? Är detta relevant kunskap 2015? Jag känner att jag ligger efter.

• What metal bands are touring in 2013? Bra fråga! Men varför dyker den upp 2015? Elitnivå, oavsett, för det är även viktigt med historisk kunskap.

• What metal bands are christian? – Hmmm. Jag får nog medge att jag har sökt på den själv, men petat in ordet ”black” av nyfikenhet. Jag kan ju inte dissa min egen nyfikenhet. Får bedömas som elitkunskap.

• What metal bands play in drop c? – Elit.

• What metal bands wear masks? – Elit! Masker är en viktig del av vår kultur. Fast ännu viktigare är att veta vilka band som spelar i munkkläder, eftersom det alltid garanterar bra metal. Tacka Portal för att ha fört in den här typen av fråga till att bli en elitkunskap.

 

Etiketter:

Kommentera

