Siewert Öholm-flickan kommer till Siewert Öholm-debatten

”Gud som haver barnen kär, se till mig som tretton är.”

Minns ni flickan som läste dikten i Svar Direkt-debatten? En dikt vars töntiga innehåll fick pinsamhetsmätarna att slå i taket? Hon ska medverka även i den nya debatten nu på måndag.

Dikten var så klart inte hennes, hon var ditmutad av sin mamma som jobbade i redaktionen på Svar Direkt, och satt inte ens i publiken när Anders Tengner grillades av Siewert Öholm – hon kallades in på slutet. Sajten magazine.criticalmass.se intervjuade den här flickan, som heter Maria Marmgren och hunnit bli vuxen, och hela intervjun är förbluffande sjukt intressant:

…det enda jag minns är precis innan, då jag får sitta i ett pyttepyttelitet rum mitt emot Anders Tengner. Jag visste ju vem han var och sådär, men jag hade ingen aning om vad det hela skulle handla om – vilket kanske mest var min mammas fel, men hon trodde kanske att jag inte hade ställt upp om hon berättat. Som sagt, jag hade ingen aning, jag fick bara den här dikten, som jag ju tyckte var ganska fånig, men okej. Jag hade noll koll på temat, de andra gästerna osv. Anders var rätt irriterad. Han visste väl redan att han skulle bli hårt ansatt, så han satt där och var skitsur och hade lila cowboyboots på sig, det minns jag väldigt tydligt.

Se nu till att gå till den här debatten på måndag. Fyll läktaren. Ni hittar uppgifterna här.

 

 

Etiketter: , ,

Kommentera

