Whoopsa! Nya Hate får mig att älska

Av alla meningslösa saker

Det här skulle uppmärksamma att Hate är på gång med nytt album, döpt till Crvsade:Zero och utgivet på Napalm Records. Men när jag lyssnade på låten och läste kommentarerna märkte jag att många av dem handlade om att jämföra Hate med Behemoth. Båda är polska, båda spelar en form av death metal, båda bildades i början av 90-talet. Men måste de jämföras? Båda består av män, gillar svarta kläder och gör typiska metalestetiska videor kan man väl tillägga då?

Om du kan lämna sånt sandlådegnabb bakom dig, så kommer du upptäcka en mycket bra låt, death metal as art skulle jag vilja påstå. Jag ser fram emot albumet, och funderar, kommer det att hamna högre upp på årslistorna än Behemoths album från förra året?

Nu skojade jag, alltså.

Etiketter: ,

Ett svar to “Whoopsa! Nya Hate får mig att älska”

  1. galacticmutilator Says:

    Hate är polski kvalitetski. Bättre än Behemoth? Ja kanske det.

Kommentera

