”Patronbälte över mjukisbyxorna när jag ska ner till tvättstugan”

Du tror du är metal. Du tror det räcker med att kalla dig elitist och rekommendera isländska, vitryska och irländska band till dina vänner? Nja. Det räcker inte. Inte alls. I alla fall inte om man ska tro Andreas Tömte, som intervjuades av NWT 2009.

– Jag blir nästan förbannad när en del posörer kommer fram och säger ”jag är också hårdrockare”, bara för att de lyssnar på den musiken. Är man hårdrockare så klär man sig som en. Det finns till exempel tre frisyrer som gäller, långt hår, på väg att skaffa långt hår eller rakat. På fötterna ska man ha stålhättekängor eller gympadojor. Nitar, patroner, kedjor och läder ingår i konceptet. Och färgen ska vara svart, förklarar Andreas som också förklarar att det faktiskt finns en snobbism och en påtaglig fåfänga inom hårdrocks-stilen.

– Till exmpel tar jag på mig patronbältet över mjukisbyxorna när jag ska ner till tvättstugan.

 

Visst, det är en gammal intervju. Men vilka svar! Helt underbara. Jag hoppas verkligen att det är på fullaste allvar. Detta är så bra att ni måste klicka er vidare och läsa hela mästerverket. Gör det här.

Kommentera

