Oops, missade dessa – ytterligare två band som gjorde 2014 lite speciellt

Off my chest.

Album1

Att sätta ihop årslistor är inte enkelt. För det första måste man lyssna på sjukt många album. Och där kan jag stanna, det behövs inga ”för det andra” eller ”för det tredje”. Otroligt många album. Och för varje officiell årslista från de andra fansen/bloggarna där ute så upptäcker man liksom att hoppsan, det här var ju bra, hur kunde jag missa det?

Ska sanningen fram så hittar man också många album som man är glad över att ha missat.

Men till saken. Jag tittade på redaktören Frank Godlas lista på Metal Injection. Och den innehöll två band som jag definitvt har missat under 2014. Så här har ni dem. Två band som borde ingått i den där 1-30-listan som jag publicerade i december: Mantar och Bastard Sapling. Guilty as charged.

 

 

Etiketter: , ,

2 svar to “Oops, missade dessa – ytterligare två band som gjorde 2014 lite speciellt”

  1. Chief Rebel Angel Says:

    …inte hört Bastard Sappling, men Mantar petade jag in på plats 7 i år.
    Finfin platta. Och de levererar dessutom live!

Kommentera

