Bara Metals populäraste inlägg 2014 – de mest lästa

Rakt på sak.

Bombus_Vincent01-300x200

Här är de inlägg på Bara Metal som drog flest läsare enligt statistiken för år 2014.

12. Vem är Dregen och vem är han i Hardcore Superstar?

Den här bloggen gör tramsiga och flamsiga inlägg (så kallat ”roliga” inlägg tycker jag åtminstone själv). Detta var ett av dem.

11. The mind blowing 80’s metal list of Amulet’s Dave Sherwood On Drums: The best 7’’

Dave Sherwood on drums – han kallar sig så! – i brittiska Amulet var schysst nog att sätta ihop den här listan, som lyfter fram 80-talsmetal som jag själv hade noll koll på. Detta är singlarna, han tipsade också om EP och demokassetter.

10. In Flames får mig att treva efter skämskudden

Bara Metal borde innehålla fler analyser och så kallade krönikor. Här var den som folk delade mest.

9. Bäst so far – sjutton låtar från 2014 som du måste höra

Att tipsa läsare om ny bra musik är huvudgrejen med Bara Metal. Den här topplistan la jag ut i juni tror jag.

8. Mattias Frisk i Vanhelgd: “Jag gav min själ åt dödsmetallen och har inte försökt få tillbaka den”

Årets bästa band. En intervju med en mycket klok och kreativ person.

7. Nergal tog bort bild från Instagram – avslöjade Ghosts sångare

Ghost. Allt med Ghost läses mycket.

6. Unik intervju med Messiah Marcolin – Tillfrågad som sångare i Ghost

Messiah berättar om de underliga meddelandena på sin Myspace-sida, om sin tro på Gud och hur det kom sig att han började klä sig i munkkåpa. Min favoritintervju från 2014. Bra, spännande och historiskt intressanta svar rakt igenom.

5. Bara Metals årslista – De absolut bästa metalalbumen 2014: Topp 10

We can’t get enough of topplistor.

4. Madam X släpper ny singel och minns sitt åttiotal – fyra snabba frågor till Roxy Petrucci

Världens mest tråkiga svar någonsin. Den här intervjun borde begravas med Madam X försök till comeback.

3. Exklusiv intervju – Bombus: “Det vore fint att släppa några smaklösa skivor innan vi kraschar”

Bombus hyllade jag i samma veva som jag suckade över Mastodon. Den här intervjun gjordes inför Sweden Rock Festival.

2. Den stora intervjun med Mortuus om döden

Trots att den här är på svenska verkar många ta till Google Translate för att läsa Mortuus kittlande svar om döden. Intervjun tar spjärn mot en artikel jag skrev för begravningsbranschens tidning.

1. Here it is – Papa Emeritus III first interview ever 

Vi får som sagt inte nog av Ghost (se ovan), och vi gillar dessutom satiriska intervjuer där påhittade figurer kan svara lite hur som helst.

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Bara Metals populäraste inlägg 2014 – de mest lästa”

  1. galacticmutilator Says:

    Tack för ett bra år med mycket trevlig läsning!

Kommentera

