Valkyrja firar tio år i black metaltjänst

Svarta ljus på tårtan.

20141120_150034

Vakyrja har tuffat på i tio år i år, såg jag när jag hastigt var uppe i huvudstaden. Bandet firar detta ihop med franska Antaeus (första besöket till Sverige) och italienska Fides Inversa (första spelningen i Stockholm). 

Bara Metal intervjuade Valkyrja för nåt halvår sedan, bloggen ställde bland annat frågan om det kommande jubileet, och ni kan läsa hela intervjun här.

– Flera nämner förlorade inkomster på grund av Spotify och liknande tjänster som en negativ aspekt, men det är det sista jag bryr mig om, det är inte pengarna som driver oss. Musiken letar sig ut på internet oavsett vad och då kan jag tycka att det är bättre att det sker i kontrollerad form än att någon ska plåga sig igenom låtar med youtube-kvalitet.

 

Etiketter: , ,

Kommentera

