Bäst so far igen – tolv låtar från 2014 som du måste höra

Bäst ännu längre än sist.

394351

Vi är på väg mot årslistornas tid. Vill du ha en snabbgenomgång innan dess så listar Bara Metal idag ett gäng låtar som du måste höra.

Så, alltså, detta är inte en lista jag slänger ut bara så där. Det är genomtänkt, det är många lyssningar – och det är otroligt bra låtar allihop. Baserad på vad som har släppts de senaste månaderna, eller som jag missade när jag gjorde min förra lista.

Jag tar gärna emot åsikter – vad har jag missat? Vad är helt rätt? Vad är helt fel? Skriv kommentarer här under eller på Bara Metals facebooksida.

12. MastodonTread Lightly • Enda behållningen på albumet

11. King of Asgard – Remnant of the Past • Rated AAARRGGHH

10. Sinmara – Mountains of Quivering Bones • Isländsk dimma

9. AntiversumFinis Aeternitum • Irkallian Oracle

8. YOB – Nothing to Win • Tremolo is da shit!

7. Anaal Nathrakh – The Joystream • Oerhörd förmåga att aldrig vika sig

6. Earth CirsisShiver • Nicka along song

5. SvarttjernWhere There is Lust • Svår att inte gilla

4. Sectu – Perpetual Spectre • Påminner om God of Emptiness, det här bandet borde hyllas mer

3. Miasmal – Cursed Redeemer • Fullt flås

2. BölzerLabyrinthian Graves • We’re not worthy

1. Vanhelgd – Ett liv i Träldom • Så sjukt bra!

Etiketter:

3 svar to “Bäst so far igen – tolv låtar från 2014 som du måste höra”

  1. Isac Nordgren Says:

    Mycket jag gillar på den här listan!

  2. Veckans Vrål Says:

    Vanhelgd låter riktigt fint! Kul med en Crisis-låt också. Och en hel del att kolla upp!

Kommentera

