In Flames får mig att treva efter skämskudden

In Kents we trust.

Oj oj oj oj oj. Vojne vojne. Skämskudden pressades hårt i fredags, när jag blev varse om att In Flames har gjort en video, och att In Flames numer verkligen – v e r k l i g e n – vill bli nya Kent.

Det är så mycket pinsamt i detta att jag inte vet var jag ska börja, men vi kan väl försöka.

Visuellt: Anders Fridéns dans? Fosterställningen i början av videon, slow motion, Dressman-kostymerna och -skjortorna och slipsarna – är det stackars vd:ar på mediebyråer i Stockholm som har förlorat för många triathlon och därmed deppat ihop, är det det videon skildrar?

Och alla dessa armarna ut (även kallat Jesus Christ pose av Soundgarden)? Redan i juni skojade jag om att In Flames gör bombastiska gråtmilda armarna ut-refränger – men kunde aldrig gissa att de skulle vara så fantasilösa att de gör en video full av dem.

Musikaliskt: Anders Fridéns sexy knarröst (här kniper jag åt skämskudden extra hårt). Har han tagit lektioner av Britney Spears, eller bara kopierat henne rakt av? Och, uräkta om jag upprepar mig, varför låter hela In Flames som Kent? Och då syftar jag inte på den tiden då Kent var bra (de tre första albumen) utan på den nutid när Kent är dåliga och folkliga? Ska bandet byta namn till In Kents? Eller Kent Flames? Och är detta verkligen hur alla i bandet vill låta 2014?

Trummisen Daniel Svensson lär få svårt att byta In Flames-merch mot Blåvitt-biljetter på Svenska Fans forumsida om det fortsätter så här. Fast det är klart, en och annan fotbollsmamma kanske hänger där. Och detta är hennes typ av musik. Soccer mom metal.

Etiketter: , ,

4 svar to “In Flames får mig att treva efter skämskudden”

  1. galacticmutilator Says:

    Ja det där var riktigt skämmigt rent visuellt. Dock så hör jag låten lite dåligt på grund av Vomitory som spelas i stereon samtidigt som jag försöker lyssna. Men antagligen är det ingen förlust.

  2. Grimgoth Says:

    Va fan var det där????

    Nä, In Flames var bäst på plattorna: Lunar Strain, The Jester Race, Whoracle och Colony.
    Sen har det bara gått utför!!

    Du kanske borde intervjua dom och fråga om denna låt samt video, klart frågan om de vill bli nya Kent ska vara med tycker jag!!

  3. Chief Rebel Angel Says:

    …”Och är detta verkligen hur alla i bandet vill låta 2014?”
    Så prick på mina tankar också, men precist formulerat. Tack för det!

  4. Mr.MASA Says:

    Hehe.. Verkar vara den enda som gillar ”nya” In Flames.. Men det säger nog mer om mig xD

    Tycker det är kul med band som vågar utmana sig själva och inte bara köra på i invanda hjulspår. Tycker nog ändå Rusted Nail var snäppet vassare än Oblivion dock🙂

    Tycker dock fortfarande att Clayman och Come Clarity är det bästa bandet gjort🙂 Möjligtvis i konkurrens med Sounds of a playground fading.

Kommentera

