Han tar moshpiten till konstnärliga höjder

Moshning moshning.

DanWitz_AgnosticFrontCircle

Inte för att Bara Metal har särskilt många läsare i New York, men detta är ändå intressant – konstnären Dan Witz har just nu en utställning i staden, och eftersom hans specialitet är att måla moshpits (jag sa ju att det var intressant!) så länkar jag vidare till artikeln i konstnärstidningen Juxtapoz och hoppas att nån av er vill se dessa målningar. Bilden ovan, som jag lånar i hopp om att det är okej, är alltså inte ett fotografi.

Tycker ni att kombinationen New York och Dan Witz låter bekant så är det för att ni blandar ihop det med Dan Spitz. Bara så att ni vet.

Etiketter: , , ,

2 svar to “Han tar moshpiten till konstnärliga höjder”

  1. Spader Ess Says:

    Snyggt och Coolt, sen har jag iofs aldrig förstått mig på just fenomenet Moshpits…

Kommentera

