Metallicas Master of Fashion i en butik nära dig

”Passar perfekt till mina uggs!”.

DSC01107

Ja, jag blev paff. Där inne i den vanliga klädbutiken, var det JC?, låg en hög med massproducerade Metallica-t-shirtar. Tror de kostade 299 kronor styck. Eller 399? De såg så där urtvättade ut som om de hade hängt med från 1986. Så det har gått så långt? Ja, det visste jag ju, men ändå? Och direkt från hjärtat – det kändes inte alls bra. Metal är inte mode. Metal är oavsett mode.

Eller ska vi se detta som en revansch för alla gånger man varit hopplöst ute med en band-t-shirt på fest?

Etiketter: ,

Ett svar to “Metallicas Master of Fashion i en butik nära dig”

  1. Micke Says:

    Har man någonsin varit hopplöst ute med en band-t-shirt? Nä.
    Vore intressant om du kollade upp mode-metall cirkusen. Jag vet att metallica hade samarbete med Billabong för några år sen, Mustasch hade väl nåt med ett svenskt modemärke (J.Lindberg/Filippa K/annat)? Finns det fler såna allianser? Har ingen koll på det. För mig spelar det ingen roll vad de gör, bara metallen inte rostar sönder av kommersen.
    Rock on!

Kommentera

