Lägg Monsters Univeristy till din Mastodon-samling

Dags att skriva önskelista.

DSC01111

Först av allt – Monsters University är så mycket bättre än surkartarna till recensenterna säger. Jag har sett den tre gånger med min dotter och kan lätt se den trettiotre gånger till (för det lär det ju bli). Och självklart la jag märke till att den femögda mamman, som kör monstergänget till Monsters Inc, lyssnar på metal när hon vill lyssna på lite skön musik.

Men jag kunde inte höra vilken låt det. Det kunde däremot Metal Insider (ja, jag googlade): Mastodon och låten Island. Metal Insider talar också om att Mastodons medverkan i filmen inte inkluderar deras medverkan på soundtracket till filmen.

Etiketter: ,

Kommentera

