Känslan när Overkill dissar ditt favoritalbum av Overkill

Den där känslan.

Undertheinfluence

Bloggen Invisible Oranges har publicerat vad de kallar ”den enda intervju med Overkill som ni behöver läsa.” Eftersom Blabbermouth kryllar av Bobby ”Blitz” Ellsworth-intervjuer [sång] så vore det ju bra att sammanfatta allt i en enda artikel.

Så himla platt-fall-mot-marken-bra är inte intervjun. Bobby Ellsworth går igenom alla Overkills album, men inte på nördig riff-nivå. Mer generellt. Oavsett vilket – det är en ”bra” intervju. Och en sak var väldigt tung att läsa för mig personligen. Hans kommentarer om mitt favoritalbum Under the Influence.

”Under the Influence is not one of my favorite records, though — it’s in the bottom. Some outside influences started coming in. What we had accomplished on Taking Over, we were losing on Under the Influence. I can only see that in hindsight, but when I think about the record, it just never comes across as a truly original piece of work. But Sid added to it, and he progressed with every record.”

Eh va? Mitt favvoalbum? Med min favoritlåt Drunken Wisdom? Shred? Never Say Never? Hello From the Gutter? Chocken är total. Men det blir till och med värre. Om uppföljaren Years of Deacy säger han så här.

”When I think of that record, I think of it as an end of the first chapter of the band — a great end. Because we walked away from that Under the Influence thing, you know, doing what everybody else was doing, and really came into our own as a band.”

Jag orkar inte kommentera det ens. Lyssna bara på låten nedan och säg att han har fel.

Etiketter: , ,

2 svar to “Känslan när Overkill dissar ditt favoritalbum av Overkill”

  1. Blodpest Says:

    Oj, nu blev jag också lite ledsen. Det där var ju när Overkill var som bäst, innan de förvandlades till Pantera. Tack för det här inlägget, så att jag kan undvika intervjun.

Kommentera

