The Acacia Strain står på egna ben – första släppet efter att låtskrivaren fick sparken

Låter bra i mina öron.

theacaciastrain

The Acacia Strain släpper snart ny EP. Det är bandets första inspelning utan Daniel ”DL” Laskiewicz som skrev all musik men som inte hängde med ut och turnerade. Ny gitarrist är Richard Gomez. Sparkade Daniel ”DL” Laskiewicz skrev följande meddelande på Facebook i maj i år:

”Om du inte har märkt det, så har jag inte spelat en enda spelning med The Acacia Strain senaste åren och jag har bara skrivit musiken till dem. Jag har idag blivit informerad att de kommer att fortsätta utan mig … Detta är helt förståeligt och jag önskar bandet bara det bästa. Jag kommer hänga kvar på nåt sätt, jag spelar fortfarande in musik och producerar album och har dessutom ett annat projekt på gång. Så än en gång, jag kommer inte att skriva låtar för The Acacia Strain längre.”

Sånt är alltid riskabelt, när låtskrivaren försvinner. Avgör själva hur bra The Acacia Strain låter idag.

Etiketter:

Kommentera

