Tummen ned hos Tree of Sores – lägger av

Tree of Sores är dött.

0000177351_20

Bandet meddelade världen det i förra veckan. Tydligen har någon i trion tagit lite dåliga beslut och resultatet är att bandet packar väskan och splittras.

Synd. Synd på bra skit.

Det var Terrorizer som fick mig att öppna ögonen för engelsmännen, som spelar progressiv sludge med en tung filt av doom på det. Oavsett genrebenämning – det är väldigt bra. Senaste ep:n A Cry of Despair är på 28 sammanhängande mys-minuter, och aldrig någonsin känner jag mig uttråkad under denna halvtimme, däremot meditativt speedad. Tree of Sores – I consil you because is very good. Trots att bandet numer är en stubbe.

Etiketter:

2 svar to “Tummen ned hos Tree of Sores – lägger av”

  1. galacticmutilator Says:

    Inte min kopp te men alltid trist när band lägger ner. Du kanske kan finna tröst i något annat trä-band? Typ Fruit Tree eller Palm Tree Death Incident?

    • Bara metal Says:

      Ha ha! Tack! Du är en riktigt kompis du.

      Jag tycker tallar är väldigt metal, finns inget band som heter Nocturnal Pines eller Dark Pines of Death? Känner att ett sånt band kan fylla tomrummet.

Kommentera

