Gästinlägg: Bara Metal recenserar kalla öls

Det är torsdag. Sommar. Snart fredag. Nu blir det alkohol igen. Bara Metal har bett formgivaren, metalskallen och ölälskaren Micke Kvick recensera, eller åtminstone nämna, några av hans favoritöl. DEL II.

VARNING: Ta det försiktigt med spriten, så att du inte spiller!

Mole Stout 5,8%, Ska Brewing, USA

molestoutJag gjorde tre fatala misstag när jag skulle prova denna öl. 1: jag läste inte så noga på etiketten. 2: jag sniffade inte i glaset innan jag drack. 3: jag köpte bara en flaska.

Aha… En Ale med chilipeppar, cacao, kryddor och nått mer, något chockartad och förvånande första klunk då jag förväntade mig öl. Eftersmak av kaffe och järn. Inte stark på något sätt.

Lyckat? Tja… Kanske vänjer man sig lite på vägen. Men en öl är det inte riktigt, för mig. Skulle ha köpt 2 flaskor och varit bättre förberedd och inte så törstig. Men prova för all del. Tuff etikett.

Upplevs till: Supersuckers I say fuck

.

SÖDRA Pale Ale/Lager/IPA, Södra Maltfabriken, Sverige

Håll öppnaren redo för detta bryggeris öl. Inte så mycket krusiduller. God öl, helt enkelt.

Eller som de själva säger: Passar nästan när som helst.

Jag är nyfiken på deras Die Nasty.

Lyssna till: Lifer Low

Etiketter: , ,

5 svar to “Gästinlägg: Bara Metal recenserar kalla öls”

  1. galacticmutilator Says:

    Nja jag vet inte jag. Köper man en Stout med den etiketten så borde man väl vara lite förberedd på att det kan smaka lite vad som helst. Och dricka en Stout utan att sniffa först? Tjänstefel.😉

    • Bara metal Says:

      Etiketten slängde redaktören (lilla jag) in. Tror jag prickade rätt, men det kan vara ett litet osäkert kort. Recensenten vet bäst.

      • Bara metal Says:

        Med ”vet bäst” menar jag så klart ”vet bäst om jag lyckades lägga upp rätt etikett eller om den ser ut på nåt annat sätt”.

  2. Micke Says:

    Rätt etikett! Och tjänstefel! Det är ju anledningen till att jag ångrar att jag bara köpte en flaska. Men är man törstig så… kan man bli överraskad. Är uppfriskande och härligt det också.

  3. SpaderEss Says:

    Låter spännande. Gillar både Stout (eller var det en Ale? Skit samma, gott det med), Chili och tuffa etiketter. Måste undersökas. Bryggeriets Modus Hoperandi var helt ok…

Kommentera

