Bara Metal nätälskar – Fredrik Strage

Kära Fredrik Strage!

Jag har blivit uppmanad av vänner på Facebook att skicka lite nätkärlek, och jag gör det till dig. Två gånger har jag försökt maila dig via en adress på DN, för att säga hur bra jag tycker du har skrivit. Jag har suttit där hemma under mina sena frilansfrukostar och med glädje läst vad du skrivit – som när du bad om ursäkt för att du gav nån film ett för högt betyg. Lysande! Men båda gånger som jag har mailat dig har mailen studsat tillbaka till mig (fråga de dumma snälla på DN varför det blir så).

Sedan dess har jag slutat prenumerera på DN, och läser dig istället sporadiskt på nätet. Varje gång jag gör det blir jag lika imponerad över hur rolig du är, hur pass bra skribent du är och vilka bra ämnen du hittar att skriva om. Jag har till och med köpt boken In Cold Blood av Capote som du tipsade om nån gång. Dock inte orkat läsa den.

Eftersom de där två mailen studsade har du aldrig fått reda på detta – men nu finns Facebook, och jag har en blogg som ibland folk ramlar in på – barametal.se, och nån av bloggens läsare kanske kan länka vidare till dig?

Tack Fredrik! Du är bra.

Torbjörn Hallgren, frilans i Malmö

Etiketter: ,

Kommentera

