Den självklara tomtemasken 2012 – en Gwarmask

Eftersom jag letar runt på Blocket och andra ställen efter julklappar som passar mottagarna och plånboken, så kunde jag inte låta bli att leta efter annat skräp. Jag hittade då den här perfekta julklappen som jag överlåter till andra att buda på: En officiell kopia av en Gwar-mask.

Budgivningen är upp i 66 bud och drygt 3800 spänn (utgångsbud drygt 600 kronor). Auktionen går ut om 22 timmar, så skynda er. Länk hittar ni här. Så här skriver säljaren:

”Detta är en officiell Oderus Urungus-mask skapad av snubbarna på  Slave Pit Inc. Det är en kopia av masken Dave Brockie bar under Violence Has Arrived-tiden (2001).

Jag vet inte hur många av dessa som finns idag, när de först dök upp på Ebay trodde jag trodde att det bara fanns en enda – sedan jag köpte den har det naturligtvis dykt upp ett gäng likadan. Jag vet inte om man fortfarande tillverkar kopior av Oderus-mask, men vad jag har förstått så brukar vanligtvis masken förändras efter varje album, eller efter några album. Så den här är unika jämfört med de kopior som tillverkas idag.

Gwar är mitt favoritband och Dave Brockie är min största inspirationskälla, men tyvärr! Jag måste säga adjö till denna sak. Jag behöver helt enkelt cashen. […]”

Etiketter: ,

Kommentera

