Yngwies första flickvän reflekterar över Yngwie-boken

Tallee Savage, sminkös och fotograf, var Yngwie Malmsteens stora kärlek i tonåren, och hennes bidrag till Anders Tengners bok om gitarrhjälten är väldigt stort. Igår kommenterade hon boken på sin blogg.

Om Anders Tengner:

”Han var inte alls ute efter att gräva fram skitsnack eller sprida rykten. Han ville helt enkelt veta sanningen och nöjde sig inte med några kansken eller ungefärliga datum. Han fick mig att tömma min mammas hela källare och vind för att hitta dagböckerna så att det kunde bli få exakt rätt datum på allt Yngwie gjorde…”

Om att läsa boken:

”Jag viker mig av skratt för jag var där och fick uppleva allting, och för att han [Yngwie] helt enkelt var så rolig och fantastisk!”

Etiketter: , ,

Kommentera

