W.A.S.P. – Cries in the Night vs. Mr. Cool

Efter att ha läst W.A.S.P.-biografin Sting in the Tale fick jag lära mig att min gamla favoritlåt Cries in the Night (från andra albumet Last Command) hade ett förstadie i Mr. Cool.

När jag undersökte saken via Youtube visar det sig att den senare är en bättre låt! Enligt boken tycker till och med Blackie Lawless det själv, men det får man ta med en nypa salt eftersom det är andrahandsuppgifter.

Jämför själva:

2 svar to “W.A.S.P. – Cries in the Night vs. Mr. Cool”

  1. Seance Says:

    Vilken kulturgärning av Barametal att gräva fram Mr.Cool klippet fantastiskt. Det kanske borde startas föreningar e.t.c. som registerar och arkiverar e.t.c. och sprider hårdrockens historia inför framtiden. Det finns ju en hel del föreningar och studiecirklar som registrerar och arkiverar tex folkmusik e.t.c.

    • Bara metal Says:

      Det är en riktigt bra idé. Seriefrämjandet har ju startat ett eget arkiv där allt sparas, brev, tidningar, reklamtryck. Sånt skulle vi kunna ha, fast med fokus på svensk metal annars blir det ett omöjligt projekt. Jag har länge pushat för ett museum, eller en ambulerande museiutställning.

Kommentera

