Tävling: Prylen är den att Bara Metal tävlar ut Yngwie-boken

Okej, tack vare generöst bidrag från förlaget så kan Bara Metal idag tävla ut ett exemplar av Anders Tengners (mycket läsvärda) bok Yngwie Malmsteen – Så som i Himmelen, så ock på Jorden. För att delta måste ni klara av följande två moment. Som vanligt skriver ni ert svar i kommentarsfältet:

1. Du måste börja ditt tävlingsbidrag med Yngwies favorituttryck: ”Prylen är den…”

2. Du ska dela med dig av något Yngwierelaterat: ett personligt minne som har att göra med Yngwie. Har du träffat honom? Sett honom live? Sett honom på en flygplats? På en bar? Hört en av hans låtar? Läst en intervju? Köpt ett av hans album? Hört en halvrolig story (undvik flygplansincidenten, den är uttjatad) berättas av någon?

Dela med dig! Låt det det bli många roliga svar!

Då kan det alltså se ut så här: ”Prylen är den att första gången jag hörde You don’t remember, I’ll never forget så var jag på en klassresa och blev fullständigt tagen av den fantastiska texten i refrängen som direkt berörde mitt tonårshjärta och alla tjejer jag önskade att jag hade något att minnas om.”

Tävlingen avgörs genom något sorts lotteri. Tävlingen pågår oktober 2012 ut. Prylen är den att ni även gärna får dela med er av tävlingen på Facebook.

Kör!

Etiketter: ,

9 svar to “Tävling: Prylen är den att Bara Metal tävlar ut Yngwie-boken”

  1. Grimgoth Says:

    ”Prylen är den att jag har en polare som är helt frälst i denna man, jag personligen gillar mest ”Razor eater” med han för den har sådan härligt drag i sig, samt att vinner jag denna bok kan jag reta min polare att jag har något med han som inte han redan har”🙂

  2. Magnus Johansson Says:

    Prylen är den att jag har indoktrinerat mina tre söner med Yngwies magiska trudelutter sedan de var små bäbbar. Istället för de klassiska pekböckerna och godnattsagorna från ”Grimm’arna” har jag smackat på hans allra första platta och nattat dem med orden.
    -”Grabben, du kommer för alltid att tacka pappa för att du kommer att somna tryggare och grymmare än alla andra kids i bygden. Sussa sött så syns vi imorrn!”… sedan PLAY och repeat hela natten lång. Idag är det självklart så att Yngwie är en av deras absoluta favoritartister.

  3. Behshad Kowssarie Says:

    Prylen e att 5 ar sen nar Yngwie spelade i Cleveland pa en bar vid namn ”Peabodys” , jag o mina polare stod i kon utanfor o kunde hora Yngwie under sound-check. 10 minuter senare vi sag Yngwie komma ut bakvagen o pa vag mot sin buss gick han i narheten av oss. Jag tog tllfallet o ropa ”Hey Yngwie, you want some fuckin donuts”. Han vande sig mot kon, tittade pa oss alla riktig forbannad, o sen tog han av snabb som fan mot bussen. Hoppas han inte laser denna😛

    Sorry for engelska keyboarden

  4. mikael andersson Says:

    Prylen är den att när jag för ett antal år sen satt med min sambo på en bänk på kungsgatan i sthlm kom herr Yngwie med fru o barn strosande gatan fram. jag blir eld o lågor och ser genast framför mig hur min hjälte skriver sin autograf på ett papper jag hade i fickan. jag lyckas sekunden därefter förstöra stämningen genom att vråla rakt ut,YNGWIE MALMSTEEN, varpå han vänder sig mot mig och glor på mig som om jag var från en annan planet, jag frågade inte om någon autograf och inget annat heller för den delen.

  5. G Matharu Says:

    Prylen är den att Yngwie är guden av allt rock n roll! Jag såg honom spela till backing track och han hade mer attityd och karisma än nån annan artist jag har nånsin sett!

    NU ge mig boken så att jag kan läsa om var den grymmast gitarrist i världen dök upp från.

  6. Mathias Hellberg Says:

    Prylen är den den att jag låg mycket på sjukhus som barn. Jag vaknade upp på intensiven efter en vecka då dom frågade mig vad jag ville ha. Min bergsprängare med Malmsteens Marching out. Jag fick som jag ville:)) Har även träffat Yngwie personligen och han var en riktigt hyvens kille, fick bjuda honom på en cola light och vara med på soundcheck på Berns för några år sedan För mig har han räddat min barndom jag är i skrivande stund 39 bast!!

  7. Rickard Jakbo Says:

    Prylen är den att jag var 12 bast och sökte upp en skivaffär i centrala Stockholm som hade Yngwies nysläppta debutskiva. Expediten gjorde stora ögon då en så liten, tanig grabb begärde att få provlyssna på denne kaxige obegriplige snubbe som hade gjort en instrumentell(!) metalplatta som inte alls borde tilltala icke-könsmogna snorungar. Jag hade inga pengar och köpte således inte plattan, men doften av Yngwie-vinyl är mitt svar på Prousts madeleinekaka. Den tar mig till en annan tid, då allt var möjligt.

  8. Anders Says:

    Prylen är den att Yngwie inte gör covers, ett faktum jag blev varse under en Fender-sponsrad clinic med honom på 90-talet. När pubiken fick ställa frågor mellan låtarna som framfördes av Yngwie ensam på scen bland rök och ljus, uppbackad av en DAT-bandspelare, höjde en medlem i publiken sin hand och frågade:

    – Jo, på den där coverplattan du gjorde….”

    Yngwie lutade sig fram i micken och svarade i PA:t:

    ”Vad sa du?”

    Killen ställde sin fråga igen, lite högre denna gång:

    ”Jo, på den där coverplattan du gjorde….”

    Svaret från Yngwie kom innan frågan hann avslutas:

    ”Yngwie gör inte covers. Det är en tribute.”

Kommentera

