Yngwies självbiografi klar redan 2010

Förra veckan replikerade Yngwie Malmsteen Anders Tengners boksläpp med att lägga upp en hemsk trailer över sin egen kommande självbiografi. Surt sa räven, skrev jag och spekulerade i damage control från Yngwies sida i två aspekter:

1) Att Yngwies kommande bok eventuellt var ett hafsverk för att ta fokus från den ickeofficiella boken.

2) Att Yngwies kommande bok fick ett påskyndat datum för att ta fokus från den ickeofficella boken.

Men fel hade jag. Åtminstone delvis. Nedan är en intervju från hösten 2010, gjord av Sonic Excess, där Yngwie just talar om sin bok:

”Sonic Excess: Sist vi snackades vid nämnde du att du var mitt uppe i att skriva din självbiografi. Hur går det med det?

Yngwie Malmsteen: Jag håller fortfarande på med projektet. Jag läste precis igenom 300 sidor korrläsning, men den är klar.

Sonic Excess: Så, den hamnar på bokhyllorna ganska snart?

Yngwie Malmsteen: Förmodligen 2011. Jag hoppas det, i alla fall.

Sonic Excess: Kommer det att vara en betraktelse över ditt liv?

Yngwie Malmsteen: Det kommer att vara allt. Mest personliga saker, så som hur jag växte upp i Sverige, förhållandet till min familj, hur jag lämnade Sverige, hur jag helt plötsligt var i USA, och alla vilda upplevelser. Det hände en del del vilda grejer, tro mig. Det är en stor kombination. Mycket av det där, men också hur jag utvecklades till vad jag gör idag. Det är mina memoarer, hela mitt liv, allt bra, allt dåligt, allt.”

Med andra ord: Boken har äntligen fått ett datum, trailern lades ut för att ta fokus från icke-officella Såsom i hmmelen… och nämnda bok gav Yngwie helt uppenbart lite välbehövd eld i baken.

Bildcred: MickeMaiden, Wikipedia

Etiketter: , ,

Kommentera

