Gitarrist i Massdistraction listar bästa thrashalbumen

Jon Hjalmarsson [gitarr] i thrashande Massdistraction har satt ihop en lista med sina favoritthrashalbum för Bara Metal. Massdistraction gav nyligen ut sitt debutalbum Follow the Rats. Ni hittar deras facebooksida här.

Egentligen är det ingen särskild rangordning på skivorna i listan nedan, hälsar Jon, förutom på en punkt: Exodus Exhibit A spelar i en liga för sig.

1. ExodusExhibit A, The Atrocity Exhibiton (2007)
– Denna skiva slår det mesta och är min favorit-thrashskiva, även om det inte är en 80- eller 90-tals platta. Exodus är en av mina största influenser.

2. TestamentPractice what you Preach (1989)
– Testament är ett av de banden som fick mig att börja lyssna på thrash.

3. PanteraCowboys from Hell (1990)
– Enligt vissa kanske Pantera inte räknas som thrash, men jag tycker att de var ett av de bästa thrashbanden på sin tid. Pantera är också en stor influens.

4. MegadethRust in Peace (1990)
– Ett av de största mästerverken inom genren. Jag kan inte förstå mig på folk som tvingar sig själva att välja mellan Megadeth och Metallica när man kan få båda.

5. MetallicaMaster of Puppets (1985)
– Fantastisk skiva. Stora influenser.

6. ExodusBonded by Blood (1985)
– Jag rekommenderar även nyinspelningen Let There be Blood. Jag är inte så konservativ, tycker att den nya produktionen gör låtarna mer rättvisa.

7. TestamentThe New Order (1988)
– Fantastisk skiva med klassiker så som Into the Pit det är så thrash metal skall låta!

Etiketter:

Ett svar to “Gitarrist i Massdistraction listar bästa thrashalbumen”

  1. galacticmutilator Says:

    Otippat med en sådan färsk platta på första plats, kul. Mycket bra skivor i övrigt.

Kommentera

