Bara Metals skribent jagad av galen tjäder

Plötsligt dök den bara ned från himlen, under min fridfulla ensamma skogspromenad i Skaraborg. Konstig tjäder som landar så nära mig för att ragga tjäderhona, tänkte jag. Den gick runt med utspända stjärtvingar och skapade ett kluckande ljud, och var gigantisk. Skitstor. Och ganska läskig eftersom den verkade helt orädd, snarare sur och bitchig.

Jag tog lite dåliga bilder och filmade för att visa mina barn. Den kom lite närmre. Sju meter krympte till tre. Den såg ut att vilja flyga på mig, och tjädrar är ju kända för att vara aggressiva.

Så jag traskade snabbt iväg. Då flög den ikapp mig, tjäderfan, och landade tre meter ifrån mig, med sina svarta onda ögon. Shit! Den vill ha blod, människoblod, mitt blod! Jag sprang tillbaks därifrån jag kom för att komma ut ur reviret, och hörde hur den satte fart mot mig, vingarna flaxade och den var ikapp mig på nolltid. Den landade på marken strax bakom mig.

Nu sprang jag som en idiot för att komma bort från reviret och upp på en löparbana. Och lyckades, för den var väl nöjd med att ha skrämt bort mig.

Tjäderjävel!

I alla fall. När jag sprang där som en rädd hare och försökte undvika att bli nypen från denna fantastiska varelse tänkte jag på två saker:

1. Jag har dålig kondition.

2. Judas Priest omslag till Screaming for Vengeance är så himla bra!

.
Bild hämtad från Wikipedia

Etiketter: , ,

Kommentera

