Rockprylar byter ägare genom ny sajt

Letar du efter gröna Ride the Lightning? Plektrum från Iron Maiden, Tommy Lee-prylar eller bara en ny trevlig Chickenfoot-tshirt att putsa dina fönster med?

Eller jag kanske ska börja så här – i somras mailade Carl af Rosbjörn Bara Metal och frågade om bloggen kunde pusha för deras sajt och facebookgrupp, en grupp som sätter ihop rockprylar med människor som söker rockprylar.

Så helt okritiskt bad jag honom berätta om idén och ge en solskenshistoria. Here ya go:

– Det hela startade egentligen med att min vän Alex var på jakt efter en skinnjacka likt den Slash bär i Paradise City-videon. Men i och med att det fanns så in i helsikes många grupper och sajter visste han inte vart han skulle börja leta, så han tog tag i det tillsammans med mig där vi startade Facebook-gruppen ”Rockis – Köp, byt och sälj rockprylar”.

– Namnet är förövrigt en lek med orden rock och loppis. Lite fjantigt, men vafan.

– På bara några dagar hade vi över tusen medlemmar, vilket fick oss att blicka vidare mot att bygga en sajt. Därefter började vi pilla på sajten där privatpersoner, företag och alla möjliga varelser kan annonsera med rockprylar gratis. På så sätt slipper jag personligen bli galen på att leta ihjäl mig efter prylar som jag kan ha ett intresse utav.

– Två dagar efter att sajten lanserats vaknade jag upp till två stycken mejl som tackade oss för att vi satt ihop sajten eftersom de fått tag i några vinyler och en effektpedal, och senast idag fick jag ett mejl där en sångare börjat repa med ett band via oss.

– Men det absolut mest talande för sajten är att Alex faktiskt fick tag i en liknande bikerjacka som Slash har i Paradise City-videon efter lanseringen av sajten, haha. Det säger rätt mycket tycker jag.

– Vet inte om det är någon vidare solskenhistoria, men det är vad som låg bakom och vad som har hänt.

Relevanta länkar:

Grupp på Facebook

Rockissajten

Sida på Facebook

Etiketter: , , ,

2 svar to “Rockprylar byter ägare genom ny sajt”

  1. Niklas Says:

    Kul grej!

  2. Carl Says:

    Vi tackar för reportaget =)

    Allt gott,

    Carl
    http://Rockis.se

Kommentera

