Vinn Hårdrockens Historia – tävla på Bara Metal

Att äga. Det är da shit.

Som ni säkert vet har Atlantic Film gjort en kulturgärning och översatt Hårdrockens Historia – Metal Evolution till svenska. Serien gavs ut i början av augusti, och Bara Metal har ett exemplar som bloggen vill tävla ut till er läsare. Nu har du alltså chansen att äga hela serien om du inte redan har köpt (här kan du köpa den!), och att äga saker och ting är mäktigt och trevligt.

För att delta i tävlingen måste du dock lämna ett tips – ett tips på bra nya metalband som har släppt debutalbum de senaste fem, sex, sju åren. Ungefär. Vilket band som helst, känt som okänt, de kan ha gett ut tio plattor på den tiden, eller bara en liten singel, allt som krävs är ett tips på ny musik som du gillar att lyssna.

Självklart är det tillåtet att tipsa om fler än ett band, och du får gärna motivera. Det får vara vilken genre som helst, bara det är metal. Tips kan ni lämna här eller på Bara Metals facebooksida, som en kommentar till statusraden om tävlingen.

Okej? Kör. Vinnare utses genom nån sorts lottning. Tävlingen pågår augusti ut.

Etiketter: ,

10 svar to “Vinn Hårdrockens Historia – tävla på Bara Metal”

  1. Martin Karsberg Says:

    Snubblade över ett band från Florida som heter Torche. Det har vart mitt soundtrack till sommaren 2012. Hyffsat ”nytt” band, super nytt för mig.
    http://www.torchemusic.com/
    /Martin K

  2. galacticmutilator Says:

    Demonical är väl inte så nya längre (debuten kom 2007) men deras old-school döds av svensk modell går alltid ner i alla lägen. Ungefär som en Sierra Nevada Torpedo ale.

  3. Richard Andersson Says:

    Jag är ju en trashkille så jag blev väldans glad när jag hörde amerikanska Warbringer för något år sedan. Slayer har fått sina arvtagare!

  4. defender666 Says:

    High Spirits – ett av Chris Blacks projekt, han är väl annars oftast associerad med Dawnbringer. High Spirits är melodiös, ösig hårdrock utan att för den skull vara kommersiell. Tydliga NWOBHM-influenser men absolut inte retro. Debutplattan ”Another Night ” kom 2011.

  5. Kim Says:

    Ett nytt och riktigt bra band är norska thrasharna NEKROMANTHEON – första albumet som är utgivet på skivbolag, ”Rise, Vulcan Spectre”, kom i år. ”En nästan fullkomlig balans mellan det grovt huggna och det fint utmejslade” skrev jag bland annat i min recension på WeRock: http://werock.se/Recension/visarec.php?id=723
    Lyssna in på Spotify!

  6. Åsa Says:

    Då vill jag tipsa om Murder Construct från Los Angeles. Finfin grindcore/döds att piska upp stämningen med. Deras första fullängdare kom alldeles nyss ut, men deras EP från 2010 är inte fy skam alls.

  7. Mattias Says:

    Jag tipsar om Ume grabbarna i Starship Monolit!
    Lysnna och njut.

  8. Grimgoth Says:

    Huntress,Mia Klose,Helldorados,Sister,Beneath,Scythe och Hotel Diablo är grupper som släppt debutalbum som jag kommer på nu.

  9. Peter Says:

    Tipsar gärna om Deprivation, ett band från Australien, och som gjorde att jag fick upp mina ögon för landet i stort när det gäller metal (och då inte bara AC/DC typ).

    Passar mig som handen i handsken, ganska hårt ganska melodiöst inge bullshit!🙂

  10. Bara metal Says:

    Tävlingen är avslutad. Tack för alla bidrag och tips på bra band att lyssna på! Vinnaren annonseras i veckan.

Kommentera

