Topp 10 skönaste citaten från Cannibal Corpse

Förra året vid den här tiden släppte stadiga Cannibal Corpse DVDn Global Evisceration, som följer bandet runt främst Europa. Ni kan köpa den DVDn här, värd att se så klart – själv har jag samlat ihop filmens bästa kommentarer. Topp tio:

10. ”Har du sett toaletterna? Du behöver starka lårmuskler för den sortens toa. Ta inte med dig nån tidning.”

Alex Webster på turné i sydöstra Europa – referens till de där berömda hålen i golvet.

.

9. ”Kom ihåg varifrån du kommer – en gång i tiden var det du stod i publiken, det var du som köpte albumen. Ge alltid tillbaka till de som har satt dig där du är idag.”

En lektion i hur en framgångsrik musiker ska uppträda från Corpsegrinder.

.

8. ”Vi försöker vara onda här uppe, mannen, sluta!”

Corpsegrinder fnissar åt ett skämt från publiken, men rättar sedan sig själv.

.

7. [Publiken] ”Time to kill is now! Time to kill is now!” – [Corpsegrinder] ”Nej, det är inte Time to kill right now” – [Publiken] (ohörbart mummelskrik) – [Corpsegrinder] ”It’s not that time either.”

Publiken gissar låtar. Corpsegrinder ger svar på tal.

.

6. ”Om ni fortsätter ropa sångtitlar allihop, så till slut så kommer vi att ha en vinnare – ding ding ding ding ding!”

Corpsegrinder säger snällt att publiken kan ta en paus i låtropandet, och låta bandet köra på enligt planerat.

.

5. ”Jag kan nu i sanning säga att det är svårare att ta sig tillbaka in i USA, än det är att ta sig in i Ryssland.”

Alex Webster om världens politiska läge 2010, om tullkontroller och nationsgränser.

.

4. ”Jag tittade bort åt Robb på andra sidan scenen, och i kulissen stod Dave Mustaine, och det fick mig att spela fel.”

Det är inte bara du och jag som tappar hakan av att Dave Mustaine dyker upp på jobbet. Pat O’Brien också.

.

3. ”Vid andra riffet […] jag glömde helt av hur det gick. Men eftersom det är jag… eftersom det är jag som skrev låten, då får jag skriva om den hur jag vill!”

Pat O’Brien förklarar sig inför sina bandmedlemmar. Med glimten i ögat.

.

2. ”…och om ni inte känner igen den här låten – fy skäms! – ni borde bli kastrerade! …eller få brösten avskurna.”

Corpsegrinder är feminist, och inkluderar alla fans i sina tal.

.

1. ”Go Broncos!”

Mellan låttitlar som Fucked with a knife och Sanded faceless hinner Corpsegrinder slänga in en hejaramsa till sitt favvolag. Sånt är gulligt.

Etiketter: , ,

2 svar to “Topp 10 skönaste citaten från Cannibal Corpse”

  1. galacticmutilator Says:

    Verkar ju vara en riktigt skön Live-DVD. Borde kanske ta och köpa mig ett exemplar.

Kommentera

