Tom Cruise lånar bandana-looken från hair metal-guru

Att Stacee Jaxx bygger på namnet Tracii Guns och Nikki Sixx är enkel matematik.

Men när jag såg bilder på Tom Cruise spela rockhjälte (i kommande hair metal-filmen Rock of Ages) la jag genast märke till attiraljerna – bandana och solbrillor. Solglasögonen är så klart hämtade från till exempel Axl Rose (eller Jay Jay French), det finns åtskilliga bilder på honom och den typen av pilotbrillor. Men den där bandanan? Eller rättare sagt, mönstret på bandanan – jag kände igen det:

Hård research a la Uppdrag Granskning ledde fram till att jag till sist hittade vad jag sökte: Bret Michaels.

Fast det var kanske inte så svårt att räkna ut. Han är trots allt hair metal-guru, mannen som gett bandana ett ansikte när han till och med gick runt på sjukhuset, inlagd för någon åkomma, med samma sorts huvudbonad.

Copyright Stacee-bild: Warner Bros

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

