Metallica tog till sig facebookkampanj

Metallica spelade i Christchurch i Australien igår. Tydligen har en facebookkampanj gett upphov till spelningen: ”Bring Metallica to Christchurch” drog runt 22 000 medlemmar. Och igår fick en av administratörerna, Jamie Woods, en låt dedikerad till sig.

Det finns också en twist: ytterligare en facebookkampanj drog igång lite senare, när det stod klart att två av de som drog igång ”Bring Metallica to Christchurch” (Jamie Woods och Andrea Grom) inte själva lyckades köpa biljetter.

Sensmoral 1: Facebookkampanjer lönar sig.

Sensmoral 2: Skynda dig att köpa biljett – you snooze you lose.

Relaterade länkar: HD, Sydis, MND och SvD

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: